Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
14.01.2007 17:54 - 14 Януари - Света Нина
Автор: ninap Категория: Новини   
Прочетен: 14177 Коментари: 19 Гласове:
0

Последна промяна: 15.01.2007 16:16

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Малко хора знаят, но аз си имам  имен ден - днешния:-) Странно е да празнуваш имен ден , когато никога до сега не съм знаела и не съм празнувала.
Често си мисля за имената, кой как ги измисля. Когато бях малка не си харесвах името - беше твърде кратко. Искаше ми се да съм Николета, Надежда... Но сега страшно много си го харесвам. Винаги всички ми го изговарят правилно, имам предвид чужденците. Лесно се запомня, бързо се пише, заема малко място, много практично име. Звучи добре също.

За имения си ден научих преди 2-3 години. Видях се с една позната от детството и беше кръстила детето си Нина, Обясни ми , че е родена на 14 януари, а това било деня на света Нина. Така, че честит рожден ден и на нея.

Ето малко инфо за тази светица:


14 Януари  - Св. Нина просветителка на Грузия Източно-православни

Света Нина се родила в Кападокия и била единствената дъщеря на знатни и благочестиви родители. Баща й бил роднина на свети великомъченик Георги, а майка й била сестра на Йерусалимския патриарх. Света Нина управлява Грузия и посвещава целия си живот в покръстване на народа си. Грузия е една от най-старите ортодоксални страни в целия свят, откакто света Нина е изградила църквата там.




Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. filip - :))
14.01.2007 18:37
Да си ни здрава! :) :)
цитирай
2. thomas - Мнението на правописната полиция...
14.01.2007 18:43
Не се казва имеННия, а имения, и още повече, няма дума Впредвид, има само предвид...
Иначе честит имен ден и благодаря, че напомни за този празник! В моя списък го нямах, но сега вече ще си го добавя! ;-)
цитирай
3. filip - :))
14.01.2007 18:45
Ужас! И с правописна полиция се сдобихме :)
Наистина, правописния редактор към Уорд помага :)
цитирай
4. dust - Честит имен ден!
14.01.2007 18:49
Наистина ти е хубаво името! :)
цитирай
5. анонимен - И аз се казвам Нина и разбрах че имам ...
16.01.2007 15:16
И аз се казвам Нина и разбрах че имам имен ден на 14-ти, преди около 5-6 години, съвсем случайно естественно, и да ви кажа честно, незнам как да парирам поздравите които ми се изсипват на Никулден:) Но е весело човек да се опитва да обясни как така не празнувам на 6-ти декември.
цитирай
6. анонимен - Никулден
06.12.2007 10:39
Честит Имен ден на Никола, Николай, Николина, Ненка, Нина, Нено - Името Нина,когато е производно на Никола или Николай - няма никакво съмнение,че празнува на 6.12
цитирай
7. thomas - ?!
06.12.2007 10:45
Това с Нина, дето можело да е производно на Николай, много ми напомня за новородената Електра, дето я били кръстили на дядо й Ламбо (ако някой не разбира връзката, ще я поясня допълнително) :-)
цитирай
8. анонимен - дани
14.01.2008 15:35
Ето още малко за Вашата светица:

Св. Нина родилась около 280 г. в знатной и благочестивой семье в городе Коластры, в Каппадокии, где было много грузинских поселений. Ее отец Завулон, родственник вмч. Георгия, ушел в пустыню Иорданскую, а мать Сусанна - сестра иерусалимского патриарха - стала диакониссой при храме Гроба Господня, когда св. Нине было 12 лет. Однажды, читая святое Евангелие, пламенеющая любовью к Богу отроковица подумала о судьбе хитона Господня. Узнав, что он находится в Иверии (Грузии) и что этот край еще не просвещен, св. Нина стала молиться Пресвятой Богородице, да сподобит ее найти хитон Сына Ее и увидеть Грузию обращенной в истинную веру. Царица Небесная явилась св. Нине во сне и, вручив ей сплетенный из виноградных лоз крест, сказала: «Возьми этот крест, он будет щитом и оградою... Иди в страну Иверскую, благовествуй там Евангелие Господа Иисуса Христа. Я же буду тебе Покровительницей». Пробудившись, св. Нина увидела в руках своих чудный крест (сейчас он хранится в особом киоте в Тифлисском Сионском кафедральном соборе). После этого патриарх Иерусалимский, дядя св. Нины, благословил ее на апостольское служение.
Многих язычников обратила св. Нина ко Христу, в 324 г. христианство прочно укоренилось в Грузии. В летописях сказано, что св. Нине было открыто, где сокрыт Хитон Господень, на этом месте воздвигли первый в Грузии христианский храм. Равноап. Нина отошла ко Господу в 335 г. и по ее завещанию была похоронена на месте убогой палатки в селении Бодби (Буди), где она провела последние свои годы. Над могилой святой воздвигли храм вмч. Георгия, от нетленных мощей ее проистекло множество чудес и исцелений.


цитирай
9. анонимен - lozanov
18.12.2008 18:03
Искам да подчертая, че изявите на св. Нина съвпадат с времето на императора Константин Велики, на когото християнството дължи свето официално признаване като държавна религия. До тогава христяните били преследвани от властите. Векове по-късно, в нашите земи, тази дейност развиват учениците на светите братя Кирил и Методий...
цитирай
10. анонимен - *
07.01.2009 11:04
Здравейте! Единствено в България Нина се смята, че идва от името Николай. Но не е така. Идва от Йоанин. Тя покръства почти цяла Южна Гърция и заминава за Грузия и построява църква. За това я правят апостол - единствената жена сред всички мъже апостоли :-) Самото име означава някакво прилагателно. Уви, не си спомням какво. Но определено не идва от Николай. Моля, всички невежи да се махнат капаците от очите и да се просветят малко!
цитирай
11. анонимен - анонимен
12.01.2009 09:09
И аз също се казвам Нина, също преди 2-3 години разбрах, че имам имен ден на 14 януари. Като дете, не знаех, че имам имен ден, след това прочетох някъде, че на Никулден имам имен ден. А сега на 14 януари. Малко ми е странно да приемам поздравления и на двете дати.
цитирай
12. анонимен - Честит имен ден!
14.01.2009 14:47
Препрочитай често какво е направила св. Нина и просто следвай смелостта й! Поздрави и весел празник!
цитирай
13. анонимен - Blagodarq
14.01.2009 15:01
Blagodarq na vsi4ki Vi za 4udesnata informaciq, otnosno sveta ravnoapostolna Nina! Neka sveta Nina se moli Bogu da daruva na vas, na decata mi, na vernite mi priqteli i na men mnogo zdrave i razum!!!
цитирай
14. анонимен - нина
14.01.2010 15:58

И аз скоро разбрах че на този ден имам празник.
Празнувам на 19,12 на 6,12 и на 14,01
Името Нина от грузински се превежда като зелена
ливада
цитирай
15. анонимен - Честит имен ден!
14.01.2010 17:25
И аз като теб се казвам Нина и празнувам днес, 14-ти януари. Случайно научих, че на тази дата имам имен ден. Това беше околко преди 10-12 години. Да сме живи и здрави и името ни да е живо и здраво! Наздраве!
цитирай
16. анонимен - Честит имен ден на всички:)
14.01.2010 19:12
Здравейте и аз се казвам Нина и днес чакам да ме поздравят, ама хората не знаят:) все ми звънят на 6.12 и аз приемам пожеланията и казвам да ми звънят пак на 14.01 :) весел празник на всички:)
цитирай
17. анонимен - Нина
30.08.2010 11:48
Аз знам за именния си ден отпреди поне 15 години.Тъкмо го бях разбарала и един свещеник от Св.Седмочисленици в София ме попита дали знам кога празнувам имен ден и аз му казах - на 14 януари.Човекът ми каза "Браво!" и ме поздрави,че го знам!Почувствах се много горда с името си,още повече ,че съм прочела и много хубави неща за неговия произход!Поздравявам всички НИНИ!!!!
цитирай
18. jahn - Ето още малко за Вашата светица:...
14.01.2011 18:33
анонимен написа:
Ето още малко за Вашата светица:

Св. Нина родилась около 280 г. в знатной и благочестивой семье в городе Коластры, в Каппадокии, где было много грузинских поселений. Ее отец Завулон, родственник вмч. Георгия, ушел в пустыню Иорданскую, а мать Сусанна - сестра иерусалимского патриарха - стала диакониссой при храме Гроба Господня, когда св. Нине было 12 лет. Однажды, читая святое Евангелие, пламенеющая любовью к Богу отроковица подумала о судьбе хитона Господня. Узнав, что он находится в Иверии (Грузии) и что этот край еще не просвещен, св. Нина стала молиться Пресвятой Богородице, да сподобит ее найти хитон Сына Ее и увидеть Грузию обращенной в истинную веру. Царица Небесная явилась св. Нине во сне и, вручив ей сплетенный из виноградных лоз крест, сказала: «Возьми этот крест, он будет щитом и оградою... Иди в страну Иверскую, благовествуй там Евангелие Господа Иисуса Христа. Я же буду тебе Покровительницей». Пробудившись, св. Нина увидела в руках своих чудный крест (сейчас он хранится в особом киоте в Тифлисском Сионском кафедральном соборе). После этого патриарх Иерусалимский, дядя св. Нины, благословил ее на апостольское служение.
Многих язычников обратила св. Нина ко Христу, в 324 г. христианство прочно укоренилось в Грузии. В летописях сказано, что св. Нине было открыто, где сокрыт Хитон Господень, на этом месте воздвигли первый в Грузии христианский храм. Равноап. Нина отошла ко Господу в 335 г. и по ее завещанию была похоронена на месте убогой палатки в селении Бодби (Буди), где она провела последние свои годы. Над могилой святой воздвигли храм вмч. Георгия, от нетленных мощей ее проистекло множество чудес и исцелений.



цитирай
19. анонимен - adobe acrobat 9 windows 7
17.02.2012 20:03
buy adobe pro 9 adobe workflow http://etbyppp.hostingsociety.com/acrobat-pdf-files.html acrobat pdf files
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: ninap
Категория: Други
Прочетен: 44147
Постинги: 15
Коментари: 36
Гласове: 36
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031